Однією з найбільш перспективних вакансій на сьогоднішній день можна вважати вакансію бізнес-тренера і тренера особистісного розвитку. Люди, здатні проводити якісні і цікаві тренінги, особливо затребувані на сучасному ринку праці.
І це зовсім не дивно, адже тренер не тільки повинен бути відмінно обізнаний в теорії і практиці своєї роботи, але і зобов'язаний приймати всю відповідальність за результати діяльності своїх учнів. Звичайно ж, в цьому випадку працівники мають бути спеціально навчені.
Але мало хто знає, що при бажанні, наприклад, представник кадрової служби може самостійно оволодіти навичками такої «професії» і стати успішним лідером. Давайте ж розберемося, як провести тренінг самостійно і які при цьому важливо враховувати організаційні моменти.
Тим, хто цікавиться, як потрібно проводити тренінги, важливо розуміти, що це таке. Варто сказати, що тренінг - це в першу чергу навчальні заходи (психологічне визначення терміна походить від англійського словосполучення «to train», яке перекладається як «тренувати» або «навчати»).
Вони проводяться в нетиповому для інших подібних занять руслі і тому допомагають створювати оптимальну базу для швидкого засвоєння та розвитку певних знань, навичок. Зауважте, що всі, хто коли-небудь брав участь в тренінгу, запам'ятовують не тільки сама подія, а й всю інформацію, якою їх навчали в ході заходу.
Почнемо спочатку: основні тези і секрети успіху
З огляду на високу успішність і популярність тренінгів, потрібно знати, в чому криється їх секрет. А висока продуктивність і ефективність тренінгів повністю залежить відразу від декількох складових:
- Ретельно складений план дій і сама програма.
- Оригінальність і користь матеріалу.
- Актуальність і затребуваність теми, свіжість ідей.
- Захоплююча і цікава подача інформації.
- Досягнення і особистий досвід інструктора.
- Навколишня обстановка.
Якщо ви хочете, щоб тренінг був успішним, обов'язково створіть інтригу. Подача інформації повинна бути чіпляє, захоплюючою, цікавою. Тут відповідальність повністю покладається на плечі тренера, адже від його вміння виступати перед публікою і від здатності організовувати живі дискусії з учасниками заходу безпосередньо залежить успіх всього підприємства.
Рекомендуємо: Як знайти улюблену справу?
Слід зазначити, що якісним можна вважати тренінг, програма проведення якого включає всі описані вище моменти. Зокрема, якщо ви ставите питанням: «Я хочу провести тренінг - що мені для цього потрібно?», - то в першу чергу вам слід зайнятися складанням плану дій.
підготовка
Якщо ви цікавитеся, з чого і як правильно починати підготовку до тренінгу, то спочатку продумайте основні цілі майбутнього заходу. Які завдання і ідеї вам потрібно втілити через навчання? Взявши ці дані за основу, вам слід вибудувати схему програми, розділяючи тренінг на дві частини:
1. Теоретична
2. Практична.
Що стосується тематики, то вона повинна бути принципово нової або ж актуальною для слухачів. У цьому випадку на ваших заняттях буде справжній аншлаг, що підвищить популярність і затребуваність вашого курсу. Як показує практика, в даний час користуються попитом наступні кілька тем:
- Бізнес (відкриття і розвиток власної справи).
- Особистісний ріст.
- Розвиток і вдосконалення лідерських здібностей, а також навичок управління.
Не менш популярними вважаються тренінги з продажів, метою яких є збільшення продажів і виконання планів. Підготовка до таких заходів включає складання індивідуальної програми, адаптованої під конкретне підприємство (компанію, торгову точку і т.п.), що пов'язано з наявністю різних індивідуальних нюансів і особливостей фірми.
Якщо вам належить провести психологічний тренінг, то на підготовчому етапі потрібно буде складати програму, яка повністю відповідала б очікуванням слухачів. І для того щоб аудиторія змогла отримати очікуваний ефект, інструктору слід обов'язково зважати на потреби учасників. У разі, якщо матеріал буде подаватися широкому загалу, то орієнтуватися при складанні плану програми потрібно буде на саму «складну» категорію слухачів.
Якщо ж ваша тематика зовсім інша, то вона обов'язково повинна бути цікавою для широкого загалу людей, а подавати її треба настільки ефектно і одночасно є, щоб кожен учасник заходу напевно запам'ятав все до найдрібніших подробиць.
Рекомендуємо: Коучинг - що це таке?
Також не забувайте, що особистий досвід і приклади з життя - це обов'язкова умова будь-якого тренінгу. Але можна також і обіграти його, дозволивши слухачам стати безпосередніми учасниками тренінгу і поділитися своїми досягненнями, способами реалізації планів.
Організаційні моменти
Що стосується вибору приміщення, то віддавати перевагу потрібно світлим і просторих кімнатах зі зручними меблями. Зазвичай, коли людина відчуває себе комфортно, його діяльність дуже плідна, він концентрується саме на подається йому інформації, що підвищує ефективність заняття.
Тому якщо ви зважилися організувати тренінг, вам потрібно попередньо підібрати найбільш оптимальний варіант приміщення. Можна домовитися з замовником, щоб він на час заходу надав вам окремий кабінет. Або ж орендувати окреме приміщення, яке максимально відповідає вимогам заняття, щоб було місце для слухачів, апаратури та іншої атрибутики.
Також, плануючи проведення тренінгів та семінарів, важливо пам'ятати про потреби замовника. Керівництво, яке запрошує інструктора для навчання персоналу, потребує не в самому процесі «оновлення знань». Замовник чекає конкретних результатів - реального просування бізнесу, зростання показників продажів продукції (послуг), поліпшення якості обслуговування і т.п., які ви можете йому забезпечити за допомогою проведення тренінгу. Автор: Олена Суворова